
Tack för att du räddar världen på skoltid!
Som vuxen kan du göra mycket för en hållbar värld. Som lärare kan du göra 30 gånger mer. Och det är lättare än vad du tror att arbeta med hållbarhet på schemat. Vi har tagit fram olika sätt för er att jobba med hållbarhet på schemat - året om!

Grön Flagg för dig som beslutsfattare

För dig som vill utveckla och kvalitetsförbättra lärande för hållbar utveckling i skolor och förskolor.
Grön Flagg för lärare

En kvalitetssäkrat forskningsbaserat utbildningsprogram som ger hållbarhetscertifiering för er verksamhet.
Passar för: Förskola till gymnasiet
Hållbarhetsdagen 10/11

Fira Hållbarhetsdagen med oss! 🥳 Alla förskolor, grundskolor och gymnasieskolor i hela Sverige är varmt välkomna att anmäla sig till höstens roligaste dag.
Utbildningspaket om LHU

Grundläggande kunskaper inom lärande för hållbar utveckling i tre delar med Daniel Olsson, forskare på Karlstad Universitet. Utbildningen består av föreläsning, vägledning och konkreta tips för det praktiska arbetet.
Ingår i Grön Flagg-licensen och är tillgänglig hela läsåret. Läs mer här!
Skräplabbet

Här är vår lektionsbank där man hittar förslag på undervisningsmaterial och lektionsidéer som alla är kopplade till de Globala målen samt läroplanerna från förskola till gymnasiet.
Passar för: Förskola till åk 6
SMULLE - ett projekt om biologisk mångfald

Gå in och se våra filmer, delta i våra webbinarier och efter ni fått inspiration och tips kan ni själva påverka er gård. Kanske genom att så en äng eller skapa platser för vila i skuggan?
Passar för: Förskola, grundskola och fritidshem
Prova Plastslöjd!

En av vår tids viktigaste miljöfrågor handlar om plast, ett material som fyller flera viktiga behov, men det finns också mycket med plast som är dåligt. Plastslöjd är ett sätt att berätta om materialet och engagera unga i frågan.
Passar för: åk 6-9
Unga Reportrar

I denna journalistiktävling inom miljö och hållbarhet tävlar elever med sin berättelse i bild, text eller film.
Passar för: Högstadiet och gymnasiet
Starta läsåret med ett digitalt Escape room!

Hitta en väg ut ur rymdstationen och tillbaka till nutiden. För att lyckas lösa uppgiften krävs både kunskaper inom faktaområdet hållbar utveckling och kognitiv förmåga. Spelet skapar engagemang för de viktiga hållbarhetsfrågorna och kan spelas individuellt, i par eller i grupper framför storbildsskärm.