Tre personer med skräpplockarpåsar i en park.

Nu samlar vi Sveriges företag - mot skräpet

Var med och stoppa skräpet med oss!

Vi på Håll Sverige Rent vill samla Sveriges företag för att göra en gemensam och kraftfull insats mot skräpet. Tillsammans gör vi skillnad!

Aktuellt just nu

Hela Sverige plockar skräp

Tre glada människor med soppåsar

Var med när hela Sverige plockar skräp på World Cleanup Day den 16 September! Anmäl ert företag nu och var med och gör skillnad. Tillsammans kan vi stoppa skräpet!

Läs mer och anmäl ditt företag »

Nätverksträff den 28 sept - Från engångs till flergångs

Tjej på café, ser förvånad ut.

Välkommen till nätverksträff om förordningen om engångsprodukter. Vad är det och hur kommer det påverka verksamheters arbete? Lär dig mer, diskutera och ställ frågor!

Anmäl dig idag! »

Gå med i Havsalliansen

Havsalliansen

Producerar, säljer, köper eller använder ditt företag någon form av plast? Var med i Havsalliansen - ett nätverk där företag och kan vara med och bidra till att stärka den cirkulära plastekonomin.

Läs mer om Havsalliansen »

Se några inspirerande exempel från samarbeten vi gör med företag

Gardena stöttar med skräpplockartänger

Kvinna plockar äpple med griptång

När hela Sverige plockar skräp den 16 september blir det med praktiska griptänger från Gardena, Europas ledande leverantör av trädgårdsredskap.

Läs mer »

Hemköp är med när hela Sverige plockar skräp

Man utanför Hemköp

Hemköp uppmuntrar alla medarbetare till att plocka skräp på Håll Sverige Rent-dagen den 17 september, både för att skapa ett hållbarhetsengagemang och för att visa att Hemköp tar ett miljöansvar i de lokalsamhällen de verkar i.

Läs mer »

Skosh tänker om för att minska på engångsplasten

Skosh rengöringstabletter

Skosh vill tänka om helt och hållet kring hemrengöringsprodukter för att minska på engångsplasten. "Tillsammans med Håll Sverige Rent vill vi stärka vår positiva effekt på miljön", säger Simon Ziolkowski, Medgrundare till Skosh.

Läs mer »

Tävling för miljön med AIM Challenge och Merrell

Puff för AIM Cleanup Challenge

Tillsammans med Merrell startar AIM Challenge upp en ny tävling, AIM Cleanup Challenge. Under helgen 6-7 augusti samlar deltagarna så mycket skräp de kan!  Anmälningsavgiften till AIM Cleanup Challenge går oavkortat till Håll Sverige Rents arbete mot skräpet.

Läs mer »

Bold Bottle stöttar med 1€ per såld flaska

Bold Bottle

Samarbetet mellan Bold Bottle och Håll Sverige Rent grundar sig den gemensamma visionen om en värld utan nedskräpning. Som en del i att uppnå detta Bold Bottle valt att stödja Håll Sverige Rent med 1€ per såld flaska i sin kollektion ”Pure Nature”.

Läs mer »

Camping utan skräp

Acamp

Tillsammans med Håll Sverige Rent arbetar Acamp med initiativet Clean Camping för att säkerställa att fler kan njuta av det fina campinglivet utan att skräpa ner.

Läs mer »

Kappahl donerar avkastning i One Bag Habit

KappAhl

Kappahl har under flera års tid stöttat Håll Sverige Rents verksamhet i arbetet mot nedskräpning, genom att donera avkastning i One Bag Habit.

Läs mer » 

 

Naturbonusen för en renare natur

Naturkompaniet

Nedskräpningen i vår natur är något som både Naturkompaniet och Håll Sverige Rent vill motverka. Genom Naturbonusen som varje år delas ut av Naturkompaniet har Håll Sverige Rent två år i rad fått möjlighet att arbeta för en renare natur.

Läs mer »

Miljöpaket för elkunder

Fortum

Genom att köpa Miljöpaketet som tillägg till elavtalet bidrar Fortums kunder med 100 kronor per år och kund till Håll Sverige Rent.

Läs mer »

Höjer kunskap hos medarbetarna

volkswagen

Tillsammans med Håll Sverige Rent gör Volkswagen Finans Sverige en satsning för att engagera sina medarbetare kring problematiken med nedskräpning.

Läs mer »

Ökad plaståtervinning i Sandhamn

cocacola

Coca-Cola European Partners har tillsammans med Håll Sverige Rent engagerat sig i skräpfrågan under flera år. De har bland annat genomfört clean-ups tillsammans med hundratals av sina medarbetare, samt initierat projekt för ökad plaståtervinning i Sandhamn.

Läs mer »

Skräpplockarturné och utbildning med LYFT

BAT

Tillsammans med British American Tobacco:s varumärke LYFT skapar vi en hållbarhetsutbildning för hela personalen. Vi ger oss även ut i Sverige på en skräpplockarturné under 2021.

Läs mer »