Vanliga frågor och svar för kommuner
Frågor om anmälan
Hur anmäler jag min kommun till Skräpplockardagarna?
Skicka ett mejl till spd@hsr.se så hjälper vi dig!
I mejlet skickar du uppgifter om:
- Kontaktperson
- Mejladress
- Telefonnummer
- Hur deltagarna hanterar sitt skräp
- Övrig information - till exempel om ni kommer att arrangera aktiviteter
När öppnar anmälan för deltagarna?
Från 1 mars kan förskolor, skolor och barn- och ungdomsföreningar anmäla sig till Skräpplockardagarna. Deltagarnas anmälan är öppen fram till 31 maj.
Hur hittar jag mitt event?
Om du själv skapat ett event för din kommun innan 29 februari hittar du eventet under "Min skräpplockarsida" i den gröna rutan längre ner på sidan.
Hur redigerar jag mitt event?
När du loggat in via Mina event går du in på ditt event och klickar på knappen "Redigera" till höger. Där kan du ändra dina kontaktuppgifter, vad deltagarna ska göra av skräpet och övrig information.
Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Då behöver du återställa ditt lösenord. Det gör du genom att klicka på "Glömt lösenord?" på inloggningssidan här. Om du behöver hjälp kan du skicka ett mejl till oss på spd@hsr.se.
Hur laddar jag ner deltagarlistan?
När du loggat in med din användare går du in på ditt event. Efter rubriken "Övrig information, som t.ex. om det ordnas aktiviteter av kommunen" ser du deltagarsiffran till vänster och en grön knapp till höger där du kan ladda ner listan med deltagare.
Kommunikation
Finns det kommunikationsmaterial tillgängligt som kommuner kan använda?
Alla kommuner som anmäler sig till Skräpplockardagarna kommer att få ett mejl med en länk till vårt kommunikationsmaterial. Hittar ni inte mejlet, kontakta spd@hsr.se så kommer ni att få hjälp där.
Kommer ni ha kontakt med deltagarna?
Ja, vi kommer att peppa och påminna tidigare års deltagare att vara med i år igen.