Anmäl kommunen till Skräpplockardagarna
Du anmäler kommunen till Skräpplockardagarna genom att skapa ett event, som deltagarna (skolor, förskolor, barn- och ungdomsföreningar) i sin tur anmäler sig till från och med 3 mars.
Har du varit ansvarig kontaktperson tidigare?
Då har du redan ett konto och kan logga in direkt för att skapa ett event här: Logga in »
Om du glömt ditt lösenord kan du gå in på länken ovan och återställa det genom att klicka på "Glömt lösenord?".
Är du ny ansvarig kontaktperson i din kommun?
Då behöver du registrera ett nytt konto för att skapa ett event. Det gör du här: Skapa ett nytt konto »
Viktigt att tänka på
- Döp ditt event rätt
För att deltagarna lätt ska hitta anmälan till sin kommun är det viktigt att eventet är döpt rätt. Döp eventet till "kommunens namn" följt av "skräpplockardagar 2025", till exempel "Norrköpings skräpplockardagar 2025".
- Du kan när som helst redigera informationen i eventet
Kom bara ihåg att du måste vara inloggad för att göra det. Har du blivit utloggad så loggar du in igen på Logga in »
Exempeltext om sophantering
I eventet kommer du att få fylla i vad de som anmäler sig kan göra av skräpet. Här hittar du exempel på vad du kan skriva:
"Sortera och återvinngärna förpackningarna av papper, glas, metall och plast. Det material som inte går att sortera kan ni lägga i era sopkärl för brännbart avfall.
Om ni får mycket avfall som inte får plats i ordinarie kärl kan ni placera det bredvid era befintliga kärl så hämtar (företagsnamn) det vid ordinarie tömning.
Skulle ni hitta farligt avfall eller skrymmande avfall som ni inte kan ta med er ber vi er kontakta (kommunens namn) via felanmälan på www.kommunensnamn.se eller via appen "Namn". Ta ett kort på skräpet och skicka in så kommer vår personal och hämtar upp det."
Frågor?
I vårt frågeforum hittar du en FAQ med vanliga frågor och svar.
Det går också bra att skicka ett mejl till oss på spd@hsr.se.