Hero
Skräpplockare under Håll Sverige Rent-dagen 2020. Foto: Pablo Suzarte

Så engagerade sig företagen under Håll Sverige Rent-dagen

Body

Allt från försäkringsbolag och biltillverkare till hotell och musteri - på Håll Sverige Rent-dagen var många företag ute och gjorde skillnad för städer, natur och hav genom att plocka skräp. Totalt var 87 000 skräpplockarhjältar med i årets kampanj! 

Förutom att plocka skräp fanns också andra initiativ. Naked Juicebar erbjöd gratis dryck för kunder med egen mugg och Gekås arrangerade skräpplockning utanför varuhuset och hade skyltar i butiken.

Sections

Stolta skräpplockare berättar

Två företag som både hjälpte till att sprida kampanjen och själva plocka skräp var Lidl och Espresso House.

Vill ditt företag också göra skillnad?

Vill du och dina kollegor också bidra till ett renare Sverige? Läs mer om hur ni kan bli skräphjältar på arbetstid!