Halmstads skräpplockardagar 2025
Kommun
Halmstad
Kontaktperson
Patrik Cederleuf, teknik- och fastighetsförvaltningen
Mejl
patrik.cederleuf@halmstad.se
Telefon
0729861893
Vad ska deltagare göra med skräpet som plockats?
Sortera och återvinn gärna förpackningarna av papper, glas, metall och plast. Det material som inte går att sortera kan ni lägga i era sopkärl för brännbart avfall.
Det går bra att använda kommunens offentliga papperskorgar för att slänga skräp ni hittar i den offentliga miljön.
Skulle ni hitta farligt avfall eller skrymmande avfall som ni inte kan ta med er ber vi er göra en felanmälan till Halmstads kommun via https://tjanster.halmstad.se/fel eller genom att kontakta Halmstad direkt på 035-13 70 00 eller direkt@halmstad.se.
Bifoga ett kort på skräpet och skicka in så kommer vår personal och hämtar upp det.
Det går bra att använda kommunens offentliga papperskorgar för att slänga skräp ni hittar i den offentliga miljön.
Skulle ni hitta farligt avfall eller skrymmande avfall som ni inte kan ta med er ber vi er göra en felanmälan till Halmstads kommun via https://tjanster.halmstad.se/fel eller genom att kontakta Halmstad direkt på 035-13 70 00 eller direkt@halmstad.se.
Bifoga ett kort på skräpet och skicka in så kommer vår personal och hämtar upp det.
Övrig information, som t.ex. om det ordnas aktiviteter av kommunen
Från och med Skräpplockardagarna 2023 kommer inga påsar att skickas ut till förskolor, skolor, föreningar och kommuner från Håll Sverige Rent.
Därför uppmanar vi alla deltagare i Skräpplockardagarna att använda påsar eller andra behållare som redan finns tillgängliga i verksamheten, hemmen eller på annan plats.
En påse eller behållare som används flera gånger är mer hållbar än en engångssäck och bättre för miljön. Dessutom kan det underlätta källsortering efter upplockning!
För att få nytt skräpplockarmaterial till din verksamhet behöver du först kontakta teknik- och fastighetsförvaltningen (kontaktuppgifter ovan).
Utlämning av skräpplockarmaterial görs i rådhusets reception under normala öppettider. Där finns också ett begränsat antal skräpplockare (griptänger) för utlåning. Syftet med skräpplockarna är framför allt att underlätta för personer som annars har svårt att delta, exempelvis på grund av svårigheter att böja sig och plocka upp skräp från marken.
Därför uppmanar vi alla deltagare i Skräpplockardagarna att använda påsar eller andra behållare som redan finns tillgängliga i verksamheten, hemmen eller på annan plats.
En påse eller behållare som används flera gånger är mer hållbar än en engångssäck och bättre för miljön. Dessutom kan det underlätta källsortering efter upplockning!
För att få nytt skräpplockarmaterial till din verksamhet behöver du först kontakta teknik- och fastighetsförvaltningen (kontaktuppgifter ovan).
Utlämning av skräpplockarmaterial görs i rådhusets reception under normala öppettider. Där finns också ett begränsat antal skräpplockare (griptänger) för utlåning. Syftet med skräpplockarna är framför allt att underlätta för personer som annars har svårt att delta, exempelvis på grund av svårigheter att böja sig och plocka upp skräp från marken.
Deltagare
3778
Hitta deltagare i listan
Namn
Kategori
Antal deltagare
- Bergsgårds förskolaFörskola64
- Österängs förskolaFörskola125
- Bryggans krabater halmstadFörskola5
- ÅledsskolanGrundskola298
- GetingeskolanBarn- eller ungdomsförening760
- Furets förskolaFörskola66
- Gröngölingens förskolaFörskola25
- Sjöstjärnan Pedagogisk omsorgFörskola23
- förskolan LillteknisFörskola18
- Gullbrandstorps förskolaFörskola84
- Villa Ekens MontessoriförskolaFörskola47
- Tuvans förskolaFörskola74
- Föräldrakooperativet MåsenFörskola25
- WallbergskolanGrundskola105
- Suse förskolaFörskola84
- Rödhakens förskolaFörskola27
- Rännebackens förskolaFörskola61
- FrösakullsskolanGrundskola112
- Kattens montessoriförskolaFörskola33
- Strandvallens förskolaFörskola96